Scandic Hotels lanserar Scandic Friends Mastercard tillsammans med SEB Kort

15 november, 2018 | 09:00 CET | Categories: Generella pressmeddelanden | Icke regulatorisk

Idag lanserar Scandic Hotels ett kreditkort kopplat till lojalitetsprogrammet Scandic Friends. Med kreditkortet erbjuds fler möjligheter till poänginsamling och snabbare sätt att nå upp till en högre nivå i programmet. Kortet tas fram i samarbete med SEB Kort och kommer först att lanseras på den svenska marknaden. Scandic Friends är idag Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 2,4 miljoner medlemmar.

–  Vårt fokus är alltid gästernas upplevelse och att erbjuda tjänster och produkter som är anpassade efter deras behov. Lanseringen av Scandic Friends Mastercard är nästa steg i att ge våra gäster ännu fler fördelar och förmåner som börjar med en välkomstbonus på 10 000 poäng, säger Alvin Argus, VP Customer Loyalty & Insights på Scandic Hotels Group.

–  Scandic har ett starkt kundfokus som ligger helt i linje med vår egen strategi. Vi har en ledande position i Norden inom partnersamarbeten och betalningslösningar och Scandic är den ledande kedjan inom sin bransch på samma geografiska marknad. Jag är mycket glad över att vi fått möjligheten att lansera Scandic Friends Mastercard och ser stora utvecklingsmöjligheter framöver, säger Mads Krumhardt Enggren, chef för SEB Kort.

Scandic Friends Mastercard är ett fysiskt kreditkort som ger poäng på allt man köper. Poängen kan sedan användas för hotellnätter, weekends och hos Scandics partners. Med välkomstbonusen tar man sig snabbt till nästa nivå.

Detta ingår i Scandic Friends Mastercard:

• Välkomstbonus 10 000 Scandic Friends baspoäng
  • 20 bonuspoäng per 100 kr
  • Självriskeliminering på hyrbil
  • Möjlighet att tjäna mer poäng via partnerkampanjer
  • Kompletterande reseförsäkring med avbeställningsskydd
  • Extrakort till familjemedlem eller vän där man kan tjäna bonuspoäng tillsammans. Då belönas man dessutom med ytterligare 2 000 baspoäng.

Avgiften är 29kr/månad

Lojalitetsprogrammet Scandic Friends lanserades 2008. Under dessa tio år har programmet kontinuerligt utvecklats med flera förmåner och är idag ett väldigt uppskattat lojalitetsprogram med 2,4 miljoner medlemmar i Norden. I januari lanserades ett uppdaterat lojalitetsprogram som innefattar en helt ny app, bättre förmåner, nya partnerskap och fler sätt att spendera intjänade lojalitetspoäng.

Scandic Friends Mastercard lanseras den 15 november i Sverige och i övriga nordiska länder under 2019.

Anna-Klara Lindholm, PR-Manager, Scandic Hotels Group
E-post: anna-klara.lindholm@scandichotels.com