Bitte Ferngren lämnar Scandic

Pressmeddelande | Talang & karriär | 15 apr, 2020 | 12:21 CEST | Regulatorisk
Bitte Ferngren, HR- & hållbarhets­direktör, har valt att gå vidare mot nya utmaningar utanför Scandic. Arbetet med att utse en efterträdare har inletts och Bitte är kvar i sin roll fram till slutet av maj.

Bitte Ferngren har sedan oktober 2019 varit en del av Scandics koncernledning, med ansvar för bolagets HR- och hållbarhets­arbete. Hon lämnar nu sin roll för att påbörja en ny tjänst i ett internationellt bolag inom finansbranschen.

– Bitte har bidragit till att vi på kort tid kunnat genomföra genomgripande förändringar i vår verksamhet vilket varit helt nödvändigt i rådande marknadsläge. Vi kommer nu att se över hur vi på bästa sätt kan organisera vårt HR-arbete framöver när gästerna börjar återvända till våra hotell och vi öppnar upp vår verksamhet efter coronakrisen. Jag vill rikta ett stort tack till Bitte för hennes insatser och önska henne all lycka i sin nya roll, säger Jens Mathiesen, VD & koncernchef Scandic Hotels Group.

– Det har inte varit ett lätt beslut att lämna, jag har verkligen uppskattat att få leda arbetet med medarbetar- och hållbarhets­frågor och jag är väldigt stolt över de insatser som teamet uträttat under dessa månader. Jag ser fram emot att följa bolagets fortsatta arbete, säger Bitte Ferngren.

Henrik Vikström, Director Investor Relations, Scandic Hotels Group
Epost:
henrik.vikstrom@scandichotels.com

Telefon: +46 709 52 80 06

Elin Westin, Director of Communication, Scandic Hotels Group
Epost:
elin.westin@scandichotels.com
Telefon: +46 702 77 75 26

Scandic är det största hotellföretaget i Norden med mer än 280 hotell i drift och under utveckling på över 130 destinationer. Scandic är ledande när det kommer till att integrera hållbarhet inom alla områden och dess prisbelönta koncept inom tillgänglighet säkerställer att Scandic är till för alla. Väl omtyckt av gäster och medarbetare är Scandic Friends Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen och företaget en av de mest attraktiva arbetsgivarna i regionen. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm.
www.scandichotelsgroup.com

• bitte-ferngren_large.jpg