Vanessa Butani ny Director of Sustainable Business på Scandic Hotels

16 februari, 2018 | 08:30 CET | Categories: Generella pressmeddelanden | Icke regulatorisk

Vanessa Butani har utsetts till Director of Sustainable Business på Scandic Hotels. Vanessa har bred erfarenhet från arbete med hållbarhet, företagsstrategi och affärsutveckling, senast hos Electrolux och tidigare med Plan International och Accenture. Hon kommer att börja sin nya position på Scandic Hotels i mars.

–       Scandic är känt för sitt hållbarhets­arbete och har haft ett stort inflytande på hela hotellindustrin genom att driva bästa praxis för att minska miljöpåverkan. Jag ser fram emot att stärka Scandics ledarposition inom både miljömässig och social hållbarhet, säger Vanessa Butani, Director Sustainable Business på Scandic Hotels.

Scandic har arbetat dedikerat med en tydlig hållbarhets­agenda i nästan 30 år och har varit en pionjär inom hotellbranschen när det gäller att skapa bästa praxis för att minska vatten­, energi­ och avfall. Under de senaste åren har fokus legat på social hållbarhet där Scandic driver och stöder projekt för integration och integrering på bolagets alla marknader.

–       Vi är väldigt glada att välkomna Vanessa till Scandic. Hållbarhet är en hjärtefråga för Scandic och djupt integrerat i allt vi gör. Med Vanessa ombord kommer vi ytterligare etablera vår position som det ledande hållbara varumärket både inom och utanför hotellbranschen, säger Even Frydenberg, VD och koncernchef på Scandic Hotels Grupp.

Vanessa kommer att ansvara för att fortsätta optimera verksamheten för att nå Scandics hållbarhets­mål och samtidigt utveckla företagets ambitioner att driva hållbarhet inom hela hotellbranschen. Detta innefattar att arbeta med implementationen av hållbarhets­praxis i alla delar av organisationen och att fastställa strategin för de kommande åren.

För mer information om Scandics hållbarhets­arbete, var vänlig besök

För mer information, var vänlig kontakta:
Elin Westin, Kommunikationsdirektör, Scandic Hotels Group
Mejl: elin.westin@scandichotels.com