Valberedning inför Scandics årsstämma 2019 utsedd och Frank Fiskers avgår från styrelsen

6 november, 2018 | 08:30 CET | Categories: Corporate pressmeddelanden | Regulatorisk

Valberedningen inför Scandics årsstämma 2019 utgörs enligt valberedningens instruktion av Scandics tre största aktieägare per 31 augusti 2018 samt styrelsens ordförande och har följande sammansättning:

• Joel Lindeman, Novobis AB, valberedningens ordförande
  • Johan Wester, Stena Sessan AB
  • Trygve Hegnar, Periscopus AS
  • Per G Braathen, styrelsens ordförande

Aktieägare som vill lägga fram förslag till valberedningen kan göra detta via e-post till nominationcommittee@scandichotels.com senast den 31 december 2018.

Årsstämman kommer att äga rum tisdagen den 7 maj 2019.

I samband med valberedningens första sammanträde har Frank Fiskers meddelat att han avböjer omval till Scandics styrelse. Därefter har han meddelat styrelseordförande Per G. Braathen att han har accepterat ett uppdrag i ett annat företag som bedöms oförenligt med uppdraget i Scandic Hotels Group AB. Mot bakgrund av detta har Frank Fiskers meddelat att han avgår som styrelsemedlem i förtid, i slutet av november 2018.

– Frank Fiskers har under sin period som VD och koncernchef framgångsrikt utvecklat Scandic till Nordens ledande hotellföretag och vi är tacksamma för hans värdefulla bidrag till Scandics styrelsearbete under året, säger Per G. Braathen, styrelseordförande för Scandic Hotels.

Henrik Vikström, Director Investor Relations
E-post: henrik.vikstrom@scandichotels.com
Telefon: +46 70 952 80 06
www.scandichotelsgroup.com

Scandic är det största hotellföretaget i Norden med 16 000 medarbetare och med ett nätverk av närmare 280 hotell i drift eller under utveckling på mer än 130 destinationer. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic har varit en pionjär när det gäller att integrera hållbarhets­arbete i alla sina verksamheter. Scandic är noterat på Nasdaq Stockholm.
www.scandichotelsgroup.com

• frankfiskers