Scandic Hotels utsett till en av Europas bästa arbetsplatser

15 juni, 2018 | 09:00 CET | Categories: Generella pressmeddelanden | Icke regulatorisk

Scandic Hotels i Danmark, Tyskland och Finland har utsetts av Great Place to Work till den tredje bästa arbetsplatsen i Europa i kategorin multinationella bolag.

Europas bästa arbetsplatser tillkännagavs igår kväll på en galatillställning som hölls i Aten i Grekland. Över 1,6 miljoner medarbetare på 2 800 bolag i Europa deltog i undersökningen Great Place to Work 2018, som tog upp medarbetarnas syn på ledarskap, innovation, deltagande, organisationskultur och tillit.

– Jag är oerhört stolt över detta erkännande. Det visar verkligen att det arbete vi lägger ned med vårt ständiga fokus på inkludering och trivsel uppskattas. I slutänden är medarbetarna vår viktigaste tillgång, säger Even Frydenberg, VD & koncernchef på Scandic Hotels.

– Scandic har en stark företagskultur som drivs av våra värderingar och vårt stolta engagemang inom hållbarhet. Jag är så tacksam för de fantastiska hotellupplevelser våra 17 000 medarbetare ger våra gäster varje dag. Den här utmärkelsen synliggör våra medarbetares stora engagemang, vilket är mycket glädjande, säger Lena Bjurner HR- & hållbarhets­direktör på Scandic Hotels Group.

– Organisationerna på årets lista över Europas bästa arbetsplatser står för framåttänkande kulturer som främjar inkludering för alla. De förstår att medarbetarna först och främst är människor och ger dem miljöer där de kan vara sig själva, knyta starka band och trivas med kollegorna, säger Michael Bush, CEO på Great Place to Work.

I februari 2018 utsågs Scandic Hotels i Finland, för andra gången, till Finlands bästa arbetsplats i Great Place to Work-kategorin stora företag och 2017 utsågs Scandic Danmark till bästa arbetsplats i samma kategori. Det här året kom Scandic i Danmark på en 12:e plats i nämnd kategori.

Om listan Best Workplaces in Europe

Great Place to Work identifierar de ledande organisationer som skapar goda arbetsplatser i Europa genom publiceringen av sin årliga lista Best Workplaces in Europe. Listan delar in bolagen i fyra kategorier: under 50 medarbetare, små & medelstora (50–500), stora (501+) och multinationella. Läs mer på: Great Place to Work

Anna-Klara Lindholm, PR Manager, Scandic Hotels Group
E-post: anna-klara.lindholm@scandichotels.com