Thomas Engelhart lämnar Scandic Hotels

16 oktober, 2017 | 15:00 CET | Categories: Corporate pressmeddelanden | Regulatorisk

Scandic Hotels meddelar idag att Thomas Engelhart, kommersiell direktör och medlem av koncernledningen, lämnar bolaget. Scandics VD och koncernchef Even Frydenberg tar per idag tillsvidare över ansvaret för bolagets kommersiella organisation.

– Thomas Engelhart har framgångsrikt drivit och stärkt det kommersiella arbetet vilket varit positivt för bolaget. Vi är mycket tacksamma för hans arbete och stora engagemang. Thomas och jag har haft en dialog under den senaste tiden där det har visat sig att vi har olika syn hur vi ska arbeta tillsammans för att nå våra strategiska mål. Vi har därför gemensamt kommit fram till att Thomas lämnar Scandic. Vi inleder nu en översyn av hur vi på bästa sätt ska organisera ledningen för Scandics kommersiella organisation, säger Even Frydenberg, VD och koncernchef för Scandic Hotels Group.

Henrik Vikström, Director Investor Relations, Scandic Hotels Group
Email: Henrik.vikstrom@scandichotels.com

Elin Westin, Kommunikationsdirektör, Scandic Hotels Group
Email: elin.westin@scandichotels.com