Försäljning av Scandic Vierumäki i Finland

29 september, 2017 | 14:40 CET | Categories: Generella pressmeddelanden | Icke regulatorisk

Reavinst påverkar resultatet i Q3 positivt med ca 17 MSEK

Scandic har den 29 september tecknat avtal om försäljning av hotellverksamheten i Scandic Vierumäki i Finland till Vierumäki Country Club. Hotellet, som har 180 rum, har drivits av Scandic sedan 2010.

– Vi är glada att Vierumäki Country Club tar över som operatör av hotellet. Det var viktigt för oss att hitta en lämplig operatör med klara ambitioner att stötta och utveckla hotellverksamheten som en integrerad del av resorten, säger Aki Käyhkö, VD för Scandic Hotels Finland.

Försäljningen ger upphov till en reavinst på ca 17 MSEK som kommer att påverka resultatet för det tredje kvartalet.

Henrik Vikström, Director Investor Relations
Email: Henrik.vikstrom@scandichotels.com
Telefon: +46 709 52 80 06

Scandic är det största hotellföretaget i Norden med 15 000 medarbetare och med ett nätverk av närmare 230 hotell fördelat på cirka 45 000 hotellrum i drift eller under utveckling. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen med 2 miljoner medlemmar. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA och Scandic är vald till ‘best hotel brand’ i Norden (BDRC). Scandic är sedan 2 december 2015 noterat på Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com