Scandics CIO finalist till CIO Awards 2016

22 september, 2016 | 08:00 CET | Categories: Generella pressmeddelanden | Icke regulatorisk

Martin Thell, CIO på Scandic Hotels Group, har gått till final i Sveriges viktigaste IT-pris, CIO Awards 2016. Martin uppmärksammas för hur han har ökat kvaliteten på IT-leveransen markant inom koncernen samt implementerat en helt ny teknisk plattform.

För tolvte året i rad anordnas CIO Awards av IDG:s CIO Sweden i samarbete med Accenture. Galan kallas för IT-Sveriges egen Oscarsgala och syftar till att visa på CIO:ns betydelse i svenska företag och organisationer. Priset tilldelas individer som visar mycket stor förståelse för affären och på ett innovativt sätt bidrar med värde till företaget eller organisationen.

Martin Thell är nominerad utifrån att han med hjälp av en ny struktur ökat kvaliteten på IT-leveransen markant. Utöver det har han implementerat en helt ny teknisk plattform. Den nya molnbaserade digitala plattform lanserades i april 2016 och Scandic har nu goda förutsättningar att utveckla flera affärsdrivande digitala lösningar framöver.

–  Jag är naturligtvis väldigt glad och stolt över att mitt och mina kollegors arbete uppmärksammas på detta sätt. Nu hoppas vi självklart på högsta vinsten, säger Martin Thell, CIO på Scandic Hotels Group.

Årets CIO 2016 tillkännages vid CIO Awards-galan på Berns den 19 december. För mer information om galan besök, cio.se

Martin Thell, CIO, Scandic Hotels Group, 070-973 52 58

Anna-Klara Lindholm, PR-manager, Scandic Hotels Group, 070-97 35 231