Scandic stärker koncernledningen och inkluderar landscheferna

16 september, 2016 | 08:45 CET | Categories: Corporate pressmeddelanden | Regulatorisk

Scandic Hotels, Nordens största hotelloperatör, gör förändringar i koncernledningen i syfte att ytterligare stärka, fokusera och effektivisera koncernens affärsverksamhet och ledarskap. Koncernens fem landschefer adderas till koncernledningen samtidigt som rollen som övergripande operativ direktör avvecklas.

Scandic redovisade ett starkt resultat med förbättrade marginaler för årets första sex månader, vilket bekräftar det goda momentum som finns inom koncernen idag.

I ett led att bibehålla detta goda momentum samt att ytterligare förstärka och effektivisera koncernens affärsverksamhet och ledarskap framöver kommer koncernens landschefer från och med idag att ingå i koncernledningen och rapportera till VD & koncernchef Frank Fiskers. Martin Creydt, som är koncernens nuvarande operativa direktör har därför – efter nio år inom koncernen – valt att lämna Scandic.

–  Jag vill uttrycka min uppskattning till Martin för de betydande insatser som han bidragit med och det stora värde han har skapat under alla år han har jobbat inom koncernen. Martin har varit en absolut nyckelperson i arbetet med att skapa det starka hotellföretag Scandic är idag och jag har genuint uppskattat att jobba med denna ultra-professionella ”hotelier”. Jag önskar Martin all lycka till när han nu lämnar Scandic, säger Frank Fiskers, VD & koncernchef Scandic Hotels Group.

–  Mina nio år på Scandic har varit en spännande resa och jag är mycket stolt över vad vi har åstadkommit under denna tid. Jag lämnar nu Scandic med en stark tilltro till bolagets fortsatta framtid, säger Martin Creydt, operativ direktör för Scandic Hotels Group.

Jens Mathiesen är landschef för Danmark, Aki Käyhkö för Finland, Svein Arild Steen-Mevold för Norge, Peter Jangbratt för Sverige och Michel Schutzbach för övriga Europa.

Scandic Hotels Group (publ) offentliggör denna information enligt lagen om värde­pappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 16 september 2016 klockan 08.45 CET.

Ann-Charlotte Johansson, Kommunikations- & IR-direktör
E-post: ann-charlotte.johansson@scandichotels.com