Scandic Foresta satsar 2013 – nya rum och matsalslyft

28 januari, 2013 | 01:00 CET | Categories: Generella pressmeddelanden | Icke regulatorisk

Scandic Foresta har haft ett rekordår 2012 och rummen är en del av en offensiv satsning tillsammans med fastighetsägaren, Förvaltnings AB Foresta. Det som står på tur är den  klassiska matsalen på plan 6, som får en uppfräschning med delvis nya möbler och dessutom kommer stora delar av köket att renoveras under sommaren.

–  Med tanke på Scandic Forestas positiva utveckling de senaste åren och vikten av att vara konkurrenskraftiga på marknaden är det avgörande att vi ständigt utvecklar produkten för att behålla vår position som en av Stockholms ledande och mest attraktiva konferensanläggningar, säger Henrik Berghult, hotelldirektör på Scandic Foresta.

Rummen är konverterade i befintliga ytor i fastigheten samt byggda i miljövänliga material, så kallade miljörum – ett koncept Scandic arbetat med sedan 1995. Detta innebär att rummen är utrustade med kretsloppsanpassad inredning och material vilket gör dem återvinningsbara till hela 97%.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Henrik Berghult, hotelldirektör Scandic Foresta

Tel: 0709-73 53 71, e-post: henrik.berghult@scandichotels.com

Karin Hellgren, PR- och kommunikationsansvarig Scandic

Tel: 0721-709 259, e-post: karin.hellgren@scandichotels.com

scandichotels.se
Varje dag jobbar Scandics 6.600 medarbetare med ett enda mål – att du ska trivas. Som Nordens grönaste hotellkedja har vi alltid fokus på miljö, socialt ansvar och tillgänglighet. Scandic är Nordens största hotellkedja med 160 hotell i nio länder och sammanlagt 30 581 hotellrum med en omsättning på 842 miljoner EUR. Vi vill vara mer än bara ett hotell – en plats där människor träffas, jobbar och inspireras.