Renoveringen av Scandic Karlstad City äntligen klar

13 september, 2013 | 08:00 CET | Categories: Generella pressmeddelanden | Icke regulatorisk

Under ett och ett halvt år har renovering pågått på Scandic Karlstad City. 41 nya rum och en ny tillbyggnad har gjort att hotellet har växt till 145 rum. Renoveringen, på totalt 40 miljoner, är ett gemensamt projekt mellan fastighetsägaren Berico AB och driftsbolaget Perel AB.För ett och ett halvt år sedan var hela restaurangen och lobbyn på hotellet en byggarbetsplats Sedan dess har Scandic Karlstad City fått en helt ny restaurang, en ny tillbyggnad, 41 nya rum, en festlokal, ett mötesrum och nu senast en ny relaxavdelning med bubbelpool och bastu.

– Vi är otroligt nöjda med renoveringen och den ger verkligen hotellet helt andra förutsättningar, säger hotelldirektör Anna Nilsson. I dag förväntar sig hotellgästen en upplevelse och det ställer höga krav på mat och dryck, design och faciliteter. Nu kan vi verkligen överträffa gästernas förväntningar. Att utöka från 104 till 145 rum och på så sätt kunna öka antalet gäster på hotellet ger också förutsättningar att arbeta på ett helt nytt sätt.

Hotellet har en relaxavdelning där även Karlstadborna är välkomna att hyra in sig, något som är unikt i Karlstad och ett sätt att kunna tillmötesgå alla förfrågningar om tillgänglighet för möten och event.

Fredagen den 13 september från kl 16 är det öppet hus på Scandic Karlstad City och då är alla Karlstadbor välkomna att ta en titt på det nyrenoverade hotellet.

För mer information, välkomna på öppet hus 13 september eller kontakta gärna:

Anna Nilsson, Hotelldirektör Scandic Karlstad City på telefon: 0768-09 09 20

e-post: anna.e.nilsson@scandichotels.comKarin Hellgren, PR- och kommunikationsansvarig Scandic
Tel: 0721-709 259, e-post: karin.hellgren@scandichotels.comVarje dag jobbar Scandics 7.500 medarbetare med ett enda mål – att du ska trivas. Som Nordens mest hållbara hotellkedja har vi alltid fokus på miljö, socialt ansvar och tillgänglighet. Scandic är Nordens största hotellkedja med omkring 160 hotell i åtta länder och ca 30 000 hotellrum med en omsättning på 923 miljoner EUR. Vi vill vara mer än bara ett hotell – en plats där människor träffas, jobbar och inspireras. scandichotels.se

• 130905 Scandic City Relax E2 0712
  • Scandic karlstad city 1