Scandic och Live Nation Entertainment inleder unikt samarbete kring besökande världsartister

25 oktober, 2011 | 10:00 CET | Categories: Generella pressmeddelanden | Icke regulatorisk

Nu kan Scandic erbjuda sina hotellgäster konsertpaket med övernattning, middag och biljetter till de största konserterna och evenemangen i Norden. Artisterna och deras band samt all annan medföljande personal, kan bo på Scandic samtidigt som konsertarrangören Live Nation kan ordna VIP-events i hotellkedjans restauranger och barer.

Avtalet mellan konsertarrangören Live Nation och biljettåterförsäljaren Ticnet, som tillsammans kallas Live Nation Entertainment, samt hotellkedjan Scandic är helt unikt. Det gäller under perioden 2011-2013 och omfattar hela Norden.

–   Samarbetet med Live Nation Entertainment ger oss en enastående möjlighet att erbjuda Scandics gäster en trevlig helhetsupplevelse med hotellövernattning, en god middag och biljetter till de mest eftertraktade konserterna och evenemangen, säger Anders Ehrling, koncernchef för Scandic.

–    Vi har valt att samarbeta med Scandic eftersom det är en kedja som strävar mot att erbjuda sina kunder en helhetsupplevelse som även innefattar underhållning. Vi ser då en tydlig koppling till vår verksamhet. Många fans söker övernattning då det går på våra evenemang. Både Live Nation och Scandic vill tillsammans skapa den bästa upplevelsen för artistens fans säger Tobias Ekman Commercial Director Live Nation Nordic.

Scandic kommer att informera om de aktuella evenemangen på www.scandichotels.se (http://www.scandichotels.se/), på hotellen och direkt till kundklubben som består av drygt 700 000 stamgäster från små och stora företag.

Anders Ehrling, Koncernchef, Scandic +46 709 73 52 03
Christine Kullgren, Kommunikationschef, Scandic +46 709 73 56 34
Tobias Ekman på Live Nation, Commercial Director Live Nation Nordic, +46 734 06 35 40

There are hotels that are more exclusive, hotels that are cheaper and hotels that are trendier – but there is no hotel as smart as Scandic. Smart, because you get a more conscious and inspiring hotel experience on so many levels. Visit scandichotels.se presenting more than 150 hotels in 9 countries and many exciting offers.

• Från vänster; Mathias Kemi, Sponsoringchef Scandic Johan Michelson, Marknadschef Scandic Anders Ehrling, Koncernchef Scandic Carl Pernow, CEO Live Nation Nordic Tobias Ekman, Commercial Director Live Nation Nordic