Scandic till Arvika-Hotel & Spa Oscar Statt blir en del av Sveriges ledande hotellkedja

26 oktober, 2010 | 10:15 CET | Categories: Generella pressmeddelanden | Icke regulatorisk

Den 1 januari 2011 flaggar nyrenoverade Hotel & Spa Oscar Statt om till Scandic Arvika. Överenskommelsen innebär att det privatägda hotellet associerar sig med Scandic genom ett långtgående franchiseavtal.Hotel & Spa Oscar Statt med 88 rum, restaurang, bar, konferens och spa ägs sedan 2008 av Arvikabon Stefan Johansson. Hotellet har de senaste åren genomgått en omfattande renovering och bytet av kedjetillhörighet är ytterligare ett sätt att profilera hotellet på de svenska och norska marknaderna.

– Med en uppdaterad hotell- och restaurangprodukt känner jag mig stärkt i min tro på att kunna attrahera nya målgrupper till hotellet. Med Scandic i ryggen möjliggörs detta genom ett starkt lojalitetsprogram, och genom tydliga produkter och koncept. Jag är övertygad om att det blir till gagn för alla näringsidkare i stan att ha Scandic på den lokala marknaden, säger Stefan Johansson, Hotel & Spa Oscar Statts ägare.

För Scandics del innebär etableringen i Arvika att hotellkedjan täcker ännu en vit fläck på sin Sverigekarta. Samtidigt är Arvika som destination intressant både för den svenska och för den norska marknaden.

– Jag känner mig oerhört tillfreds med att vi får ett så fint hotell på en för oss ny destination. Idag har vi tre hotell i Karlstad och med Scandic Arvika stärker vi vår position i Värmland. Det i sin tur ger ytterligare styrka till Scandics varumärke, säger Joakim Nilsson, Scandics Sverigechef.

Den 1 januari 2011 blir hotellet en del av Scandic genom ett långtgående franchiseavtal, och byter därmed namn till Scandic Arvika. Scandic är Nordens ledande hotellkedja, med över 150 hotell i tio länder. De senaste åren har företaget expanderat kraftigt samtidigt som varumärket utvecklas.

För mer information, vänligen kontakta:

Stefan Johansson, Hotelldirektör och ägare, Hotel & Spa Oscar Statt, tel 070-14 50 712, e-mail: stefan@stefanpastatt.se

Martina Tengvall, presschef, Scandic Sverige, tel 0709-73 5070, e-mail: martina.tengvall@scandichotels.com (martina.tengvall@scandichotels.com)