Scandic Julia i Åbo totalrenoveras

1 juli, 2009 | 13:35 CET | Categories: Generella pressmeddelanden | Icke regulatorisk

Scandic Julia ska totalrenoveras och få fler rum. Under renoveringen kommer hotellet att vara stängt i arton månader, från 1 december 2009. Resultatet blir ett hotell för medvetna gäster med en modern livsstil som söker smarta lösningar. Efter renoveringen öppnar ett modernt hotell i centrala Åbo under våren 2011. Nya Scandic Julia får 155 inspirerande rum, konferensutrymmen i toppklass och en restaurang. Hotellgästerna kommer även att ha tillgång till ett fräscht Scandic gym, två bastur och ett garage.
– Det är viktigt att vi stärker vår position i Åbo, en av Finlands tre största hotelldestinationer, för att samtidigt förstärka Scandics position och varumärke i Finland. Jag är övertygad om att renoveringen av Scandic Julia till ett smart och modernt hotell är en sak som gör just det, säger Frank Fiskers, koncernchef och vd för Scandic.

Hotellet drivs av Scandic, och ägs till största delen av försäkringsbolaget Ilmarinen. Huvudentreprenör för renoveringen är Palmberg Turku Oy, och huvudarkitekt är Haroma & Partners Oy från Åbo. Hotellets inredning kommer att följa Scandics design- och miljökoncept. Värdet på investeringen uppgår till cirka 14 miljoner euro.
– Det är mycket positivt att vi nu kan höja standarden på Scandic Julia till dagens krav på modern och inspirerande design och service, samt att vi utökar hotellets kapacitet med ytterligare 37 rum. Nya Scandic Julia blir ett utmärkt tillskott till vårt utbud i Åbo, där vi redan idag driver Scandic Plaza med 117 rum, säger Aarne Hallama, chef för Scandic i Finland.

Under renoveringen är Scandics gäster i Åbo varmt välkomna till Scandic Plaza.
Läs mer om Scandics hotell i Finland

För mer information, vänligen kontakta:
Frank Fiskers, koncernchef & vd, Scandic, tel. +46 709 73 5203
Aarne Hallama, landschef, Scandic Finland, tel. +358 50 64 588
Jessica Agert, presschef, Scandic, tel +46 709 73 5013
E-mail; jessica.agert@scandichotels.comScandic är en modern hotellkedja dit medvetna människor kommer för att få inspiration och ny energi­. Med cirka 150 hotell och 30 000 rum är vi redan i dag en av de största hotelloperatörerna i Europa. Och vi fortsätter att växa – inom några år kommer det finnas över 200 Scandic att välja mellan. Välkommen till scandichotels.se.

• Scandic Julia i Åbo, Finland, totalrenoveras