Scandic får ett andra hotell i Södertälje

27 mars, 2008 | 09:15 CET | Categories: Generella pressmeddelanden | Icke regulatorisk

Scandics offensiva tillväxtstrategi fortsätter. Den första maj byter Best Western Hotell Skogshöjd kedjetillhörighet och därmed får Scandic ett hotell i centrala Södertälje. Det nya hotellet erbjuder bland annat en stor konferens- och spaanläggning och kompletterar därmed det befintliga Scandic hotellet beläget invid E4. Scandic har tecknat ett hyresavtal med hotellfastighetsbolaget Pandox. Det nya Scandic hotellet, idag Best Western Hotell Skogshöjd, ligger med några minuters gångavstånd från Södertälje Centrum. Hotellet har 225 rum och 360 bäddar, samt restaurang, en 500 kvadratmeter stor spaavdelning samt en ansenlig konferens- och kongressanläggning. Samtidigt som övertagandet, investeras nu sammanlagt 20 miljoner kronor i en ytterligare uppgradering av hotellet.

”Detta centrala Scandic kommer att bli idealiskt för affärsresenärer och ett riktigt bra komplement till vårt befintliga hotell strax utanför Södertälje. Det är redan idag ett av Sveriges mest kompletta konferenshotell. Spaavdelningen, möteslokalerna och hotellrummen har eller ska nu rustas upp för att hålla Scandics höga standard”, säger Frank Fiskers, VD och koncernchef för Scandic. ”Sedan är vi strategiskt sett mycket glada för ett tätare samarbete med Pandox, en aktiv och kompetent hotellägare,” avslutar han.

Scandics nya hotell möjliggörs genom ett hyresavtal med ett av Europas ledande hotellfastighetsbolag, Pandox.

”Vi har länge haft ett omfattande samarbete med Scandic men det har gått några år sedan vi senast gick in i ett nytt, gemensamt projekt. Vi letar alltid efter starka hotelloperatörer att samarbeta med så det känns naturligtvis väldigt roligt att återigen ha Scandic ombord”, säger Anders Nissen, vd i Pandox.För ytterligare information, vänligen kontakta:
Frank Fiskers, President & CEO, Scandic, tel: +46 709 73 52 03
Anders Nissen, vd i Pandox, tel: +46 708 46 02 02
Martina Tengvall, Director Corporate Communications Scandic, tel: +46 709 73 50 70
e-mail: martina.tengvall@scandichotels.com
Scandic är Nordens ledande hotellkedja med 142 hotell i drift och under utveckling och är därmed en av de största hotelloperatörerna i Europa. Med ett starkt fokus på tillväxt arbetar vi aktivt med nya möjligheter att expandera. Att bo på Scandic är att ta ett steg mot en mer hållbar framtid – både för vårt samhälle och vår miljö.
Sunt förnuft helt enkelt. scandichotels.se