Statement från Scandic Hotels: Gästsäkerhet – Coronavirus

27 februari, 2020 | 21:00 CET | Icke regulatorisk

Vår högsta prioritet på Scandic Hotels är våra gästers och medarbetares hälsa, välmående och säkerhet.

Scandic Hotels fortsätter att noga följa och bevaka den globala utvecklingen av Coronaviruset. Vi följer riktlinjer och rekommendationer från lokala, nationella, internationella hälsomyndigheter och regeringar.

På grund av det kinesiska reseförbudet kan gäster vara tvungna att skjuta upp eller avboka sin bokning hos oss. Därför, har vi gjort tillfälliga ändringar i vår avbokningspolicy för berörda gäster. De justerade reglerna gäller under reseförbudet och endast för gäster som reser från områden som omfattas av reseförbudet.

Period

• 27 januari – 31 mars, 2020.

Om perioden förlängs eller kortas ned, bevakar och uppdaterar vi efter behov. Denna information är giltig tills annat uppges eller uppdateras.

Scandic är det största hotellföretaget i Norden med 18 000 medarbetare och med ett nätverk av drygt 280 hotell fördelat på cirka 57 000 hotellrum i drift eller under utveckling. Scandic Friends är Nordens största lojalitetsprogram inom hotellbranschen. Ett ansvarsfullt företagande är en del av Scandics DNA. Scandic är sedan 2 december 2015 noterat på Nasdaq Stockholm. www.scandichotelsgroup.com